Saturday, November 27, 2010

Evolusi dan Perubahan

kita berjalan dan terus menuju ke depan


geng! dah lame tak post kat blog. sebab ape tak post? sebab kau malas. haha. nampak tajuk besar tu? EVOLUSI! yess, benda tu aku nak berkongsi dengan korang semua. :) kebanyakan orang selalu ingin kan evolusi dalam diri mereka tetapi, evolusi adalah 1 pekara yang sangat sukar untuk dilakukan. hampir di setiap ceramah motivasi yang kita pergi pasti akan menyebut perkataan PERUBAHAN dan EVOLUSI. kebanyakan yang pergi ke ceramah motivasi pasti faham apa yang sampai. berubah dari jahat ke baik, dari susah ke senang, dari malas ke rajin, dan macam macam lagi pekara negatif ke positif mereka cuba ubahkan diri kita. persoalanya. mampukah kita sendiri mencapai 1 tahap evolusi itu sndiri? sangat susah bukan?

ok. sekarang aku sendiri dah sedar apa evolusi atau perubahan yang kita kena lakukan, tak banyak sikit jadilah. cuba memberi peluang kepada diri korang untuk melakukan sedikit perubahan, contoh paling senang pada zaman sekarang dari korang duk bersosial dan carik awek di dalam facebook cuba tuka ke seorang pembaca buku yang berfaedah didalam internet. wahh! lebih nerd bukan? kan 1 evolusi tu. tapi itu contoh aku dan aku percaya korang pasti ada cara korang sendiri. tetapi cubalah dengan perubahan yang sedikit. percayalah kat aku pasti korang akan rasa seronok dan lebih menghargai diri korang. keyakinan diri korang akan menjadi lebih tinggi mengunung di angkasaraya. aku penah pergi 1 motivasi ni, nak tahu motivator dia cakap ape? "kalau korang hidup kat dunia dan korang tanak buat perubahan. baik mamposs! kalau terjun bangunan tu, terjun kepala dulu baru comfirm mati kalau kaki ada chance lagi". fuhh! keras bukan.

ok geng! sekarang kau tengok post sebelum ni. ape yang aku tulis? sunguh tidak berguna. aku sendiri kecewa tapi tu lah aku dulu. hidup tiada motif dan tak capai apa apa pun. ini kerana aku dalam keadaan yang selesa. yelah makan tanggung. belajar dapat sponsor. so main main lah. tapi dengan sedikit perubahan yang aku try buat dulu alhamdulillah ia mampu membuat aku fikir tuk terus begerak ke depan. dan.. apa evolusi yang korang dah buat? :)


masa muda yang sangat fresh.





0 comments:

Post a Comment

Acerca del blog

Powered by Blogger.
 
Copyright © kau ke shahir ?